Στην ΔΙΑΎΓΕΙΑ με ΑΔΑ:68ΓΕΟΡΣΒ-Ε3

έχει αναρτηθεί ο νέος ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΊΑΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΈΣΜΟΥ ΔΗΜΩΝ ΚΟΙΜΗΤΗΡΊΟΥ ΣΧΙΣΤΟΥ(ΣΥΝ.ΔΗ.ΚΟΣ).

Διαβάζοντας τον ,εμείς σαν σωματείο διαφυλάσσοντας τα συμφέροντα του κλάδου μας προβήκαμε σε ένσταση ,η οποία έχει κατατεθεί

στον ΣΎΝΔΕΣΜΟ ΔΗΜΩΝ ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΟΥ ΣΧΙΣΤΟΥ(ΣΥΝ.ΔΗ.ΚΟΣ) καθώς και στην ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΈΝΗ ΔΙΟΊΚΗΣΗ ΑΤΤΙΚΉΣ.

ΕΝΣΤΑΣΗ

Του Σωματείου Ιδιοκτητών Γραφείων Τελετών Πειραιά Νήσων & Λοιπής Ελλάδας, με έδρα το Κερατσίνι, οδός Πλάτωνος αρ. 10.

 

   ΠΡΟΣ:    1) Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής

                  2)Σύνδεσμο Δήμων Κοιμητηρίου Σχιστού ΄΄ΣΥΝ.ΔΗ.ΚΟΣ΄΄

                    3)Προς κάθε αρμόδιο φορέα

 

   ΚΑΤΑ

Απόφασης Εκτελεστικής Επιτροπής Συνδέσμου με υπ αρ. πρωτ. 3017/26-5-2020 αρ. απ. 116/2020 και Νέου Κανονισμού Λειτουργίας Κοιμητηρίου Σχιστού, τα οποία έχουν αναρτηθεί στη διαύγεια με ΑΔΑ 68ΓΕΟΡΣΒ-ΑΕ3.

 Έχουμε να σας υποβάλουμε τις κάτωθι ενστάσεις, υπερασπιζόμενοι πάντοτε ως σωματείο με νομική προσωπικότητα τα συμφέροντα του κλάδου μας.

            Το πρώτο που έπρεπε να υπάρχει εντός του ενιστάμενου κειμένου είναι το Α5/1210/1978 ΦΕΚ 424/10-5-1978 περί όρων ίδρυσης Κοιμητηρίων. Η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση είναι απαραίτητη να εμπεριέχεται στην απόφαση εκτελεστικής επιτροπής του Συνδέσμου. Επίσης το άρθρο 12 παρ.1 της συγκεκριμένης υπουργικής απόφασης που αναφέρεται στην αίθουσα αναμονής συγκεκριμένα αναφέρει:Τα κοιμητήρια, που εξυπηρετούν  περιοχές πληθυσμού πάνω από 10000 άτομα θα διαθέτουν αίθουσα αναμονής με αποχωρητήρια και νιπτήρες για χρήση κοινού ανεξάρτητα από την αίθουσα κυλικείου.

 Δεν υφίσταται μέσα στο χώρο αν και υποχρεωτικό.

Επίσης στο άρθρο 12 παρ.2 (στ) Πρέπει υπάρχει και χώρος κατάλληλος συγκεντρώσεως απορριμάτων κάθε φύσεως μέχρι την ώρα αποκομιδής. Ο χώρος αυτός θα πρέπει να είναι κλειστός, να αερίζεται καλά στα ανοίγματα να υπάρχει πλέγμα για να αποκλείεται η είσοδος μυγών ή άλλων εντόμων. Θα διατηρείται καθαρός και θα ψεκάζεται συστηματικά με εντομοκτόνα.

Δεν υφίσταται  μέσα στο κοιμητήριο αν και υποχρεωτικό.

Επίσης στο άρθρο 13 Κυλικείο. Το δε κυλικείο θα πρέπει να είναι σε κατάλληλη θέση κοντά στην είσοδο για εξυπηρέτηση μόνο αυτών που προσέρχονται στις τελετουργικές εκδηλώσεις του κοιμητηρίου.

Το κυλικείο δεν είναι σε κατάλληλη θέση κοντά στη  είσοδο.

Επίσης στο άρθρο 10 παρ.4 Οι νεκροθάλαμοι θα πρέπει να εφοδιάζονται με κλιματιστικές εγκαταστάσεις, πρόβλεψη τέτοιων εγκαταστάσεων γίνεται υποχρεωτική για κοιμητήρια που εξυπηρετούν πληθυσμό πάνω άπο 25000 άτομα, το οποίο στο συγκεκριμένο κοιμητήριο δεν υπάρχει.

     

            Υποβάλλουμε ενστάσεις στα κάτωθι άρθρα του ενιστάμενου εγγράφου

 

            Στο Κεφάλαιο Α άρθρο 1 παρ. 11. Σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν 547/1977 περί Διοίκησης και Διαχείρισης των μη ενοριακών ναών των Κοιμητηρίων, η διοίκηση αυτών ανήκει στους Δήμους. (Βάσει Υπ ΕΣΔΑ 43797/15-12-15, Οδηγίες Υπουργείου Εσωτερικών).

 

Στα άρθρα 1 παράγραφος 1 και 4 παράγραφος 1 έχει παραληφθεί η λέξη ΜΗ ενοριακοί ναοί.

 Οι ιεροί ναοί είναι ΜΗ ενοριακοί.

            Στο άρθρο 4 παράγραφος 2 Η διοίκηση και διαχείριση των ναών ανήκει αποκλειστικά στις αντίστοιχες μητροπόλεις πλην του καθορισμού της ώρας για κάθε τελετή η οποία προγραμματίζεται και ανακοινώνεται από τον Σύνδεσμο με ημερήσιο πρόγραμμα.

Βάσει τις οδηγίες του Υπουργείου Εσωτερικών ΥΠ.ΕΣ.Δ.Α 43797/15-12-15 αναφέρει ρητά ότι η διοίκηση και η διαχείριση των μη ενοριακών των κοιμητηρίων και της περιουσίας τους όταν αυτοί βρίσκονται εντός της χωρικής αρμοδιότητας δήμων με πληθυσμό άνω των 50000 κατοίκων καθώς και τον δήμων που είναι έδρες νομών και αυτών που περιλαμβάνονταν στην περιφέρεια της τέως Διοικήσεως Πρωτευούσης ασχέτως πληθυσμού ασκείται σύμφωνα με τις διατάξεις για την διοίκηση και διαχείρηση της δημοτικής περιουσίας, δηλαδή έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του β.δ της 17/5-15/6/1959 <<Περί οικονομικής διοικήσεως και λογιστικού των Δήμων και Κοινοτήτων>>.

Επίσης δεν προβλέπεται στην κείμενη νομοθεσία η καταβολή μέρους των εσόδων που τελούνται σε μη ενοριακούς ναούς κοιμητηρίων, σε Ιερές Μητροπόλεις και σε Ιερούς Ναούς.

Βάσει του προηγούμενου κανονισμού του 1997 αναφέρεται ρητά ότι η εκκλησία έχει 2 μαγαζιά στο χώρο του Κοιμητηρίου, σαν ανταπόδοση της δωρεάς. Εντός της εκκλησίας υπάρχουν παγκάρια, την οικονομική διαχείριση των οποίων έχει ο Δήμος. Καθώς και ανά 15νθήμερο το απόκερο πρέπει να συγκεντρώνεται στις αποθήκες του Συνδέσμου και να αναγράφεται σε ειδικά βιβλία.

 

            Στο άρθρο 5 παράγραφο 6 περί καταβολή τελών για αζήτητα πτώματα το γραφείο τελετών που θα αναλάβει τη σωρό θα καταβάλλει στο κοιμητήριο όλα τα σχετικά τέλη και τα τέλη που προκύπτουν από τις μέρες χρήσης ψυκτικού θαλάμου.

 

Σύμφωνα με το άρθρο 78 νόμος 4483/2017 η κάλυψη  δαπανών ταφής θανόντων και ανακομιδής οστών οικονομικά αδύναμων προσώπων ανήκει στον Ο.Τ.Α.

Βάσει του ΑΠ35535 του ΥΠΕΣ όλα τα τέλη καταβάλλονται αποκλειστικά από τους συγγενείς των νεκρών. Εάν δεν υπάρχουν συγγενείς ή οι συγγενείς αδιαφορούν, η Πολιτεία πρέπει να δείξει το κοινωνικό της πρόσωπο. Σύμφωνα με το νόμο ο εκάστοτε Δήμος οφείλει να μεριμνήσει για την ταφή των θανόντων στην περιφέρεια του.

  

Στο άρθρο 5 παράγραφο 7 η ταφή εν ενεργεία υπαλλήλων του Συνδέσμου και προσώπων α’ βαθμού συγγένειας αυτών πραγματοποιείται δωρεάν, σε τριετή τάφο Γ΄ ζώνης

           & στο άρθρο 5 παράγραφο 8 η ταφή εν ενεργεία υπαλλήλων των Δήμων που συγκροτούν τον Σύνδεσμο είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί με έκπτωση 50% σε τριετή τάφο Γ’ ζώνης.

Οι διατάξεις αυτές είναι παράνομες και καταχρηστικές, αντίκειται στο άρθρο 4 του Συντάγματος παραβιάζοντας την ισότητα. Δεν μπορεί να υφίσταται απόκλιση ή προτίμηση, γιατί αυτή είναι παράνομη και καταχρηστική, κατά το άρθρο 281 ΑΚ.

 

Στο άρθρο 5 παράγραφο 11 αναφέρεται ότι νεκρός σε κατάσταση προχωρημένης σήψης και χωρίς ταρίχευση ή λήψη κατάλληλων μέτρων για την αποφυγή τυχόν μολύνσεων και της δυσοσμίας, δεν γίνεται δεκτός για παραμονή σε εγκαταστάσεις του Κοιμητηρίου, όπως Νεκροθαλάμους ή Ψυκτικούς θαλάμους, και ο εργολάβος υποχρεούται να φέρει αυτόν κατά την ώρα της κηδείας. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μετά από άδεια του Προέδρου του Δ.Σ. του Συνδέσμου επιτρέπεται η ταφή της περίπτωσης αυτής.

 Δεν επιτρέπεται να γίνεται διαχωρισμός ενταφιασμού νεκρού ανάλογα με την κατάσταση την οποία βρίσκεται  και διαχωρισμός με εντολή Προέδρου. Ο σύνδεσμος είναι υποχρεωμένος να χορηγεί τάφους και να μην εναπόκειται στην διακριτική ευχέρεια του Προέδρου.

 

Στο άρθρο 6 παράγραφο 5 στ  πρέπει να αφαιρεθεί το κ.λ.π. και να αναφέρονται μόνο συγκεκριμένα τα καταστήματα τα οποία νομίμως θα λειτουργούν βάσει χρήσης γης ΕΝΤΟΣ του χώρου του Κοιμητηρίου του Συνδέσμου.

 

Στο άρθρο 7 περί διαδικασία αίτησης ενταφιασμού-οριστικοποίησης μέρας και ώρας τέλεσης κηδείας αναφέρεται ότι για την καταχώρηση της αίτησης κηδείας είναι απαραίτητη η προσκόμιση δήλωσης του άρθρου 8 Ν.1599/1986 της οικογένειας ή του ενδιαφερόμενου ή του υπευθύνου φορέα, στην οποία θα δηλώνεται η ανάθεση της κηδείας στο συγκεκριμένο Γραφείο Τελετών, και του πιστοποιητικού θανάτου νομίμως υπογεγραμμένου.  

Πρέπει να διαγραφεί  η λέξη αίτηση.

 Είναι απλώς διαδικασία καταχώρησης μέρας και ώρας ενταφιασμού.

Στην παρ. 1α του ιδίου άρθρου 7 οι κηδείες πραγματοποιούνται εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα τάφων και εντός του ωραρίου του Κοιμητηρίου. Για την τέλεση κηδείας είναι απαραίτητη η ληξιαρχική πράξη θανάτου- άδεια ταφής, την οποία φέρνουν ήδη αφού δηλώνουν το θάνατο στο εκάστοτε Ληξιαρχείο. Επίσης η υπεύθυνη δήλωση της εκάστοτε οικογένειας καθώς και το πιστοποιητικό θανάτου είναι προσωπικά δεδομένα. Δε νοείται από τη στιγμή που υπάρχει διαδικασία ηλεκτρονικής κράτησης και όχι αίτησης, και από τη στιγμή που ο Σύνδεσμος είναι υποχρεωμένος να αναρτεί τους διαθέσιμους χώρους ταφής του Κοιμητηρίου δεν μπορεί να θέτει μη αναγκαίες προϋποθέσεις. Εξάλλου το πιστοποιητικό θανάτου κατατίθεται μόνο στα Ληξιαρχεία. Οπουδήποτε αλλού μπορεί να θεωρηθεί διακίνηση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων. Το ηλεκτρονικό σύστημα έχει δημιουργηθεί και εφαρμόζεται για να μην υφίσταται οποιαδήποτε προσωπική παρέμβαση από οποιονδήποτε.

 

Στο ίδιο άρθρο 7 παρ. 1 β, αναφέρεται ότι η ανωτέρω αίτηση εγκρίνεται από το τμήμα ταφολογίου κατά τα οριζόμενα στην παρ. 3 κι όσες αιτήσεις δεν γίνονται δεκτές ακολουθούνται από την αιτιολογημένη απόρριψή τους.

Θα πρέπει να αναφέρεται καταχώρηση κηδείας και όχι αίτηση, και δεν μπορεί οι καταχωρήσεις να μην γίνονται δεκτές, καθώς έχει δηλωθεί ο θάνατος στο Ληξιαρχείο με προσδιορισμό τόπου και ώρα ταφής, με βάσει διαθεσιμότητας τάφων ηλεκτρονικού συστήματος του Κοιμητηρίου. Υποχρέωση του Συνδέσμου όπως και κάθε Κοιμητηρίου είναι η ύπαρξη χώρων ταφής οι οποίοι αποδίδονται στην εκάστοτε οικογένεια για την τέλεση της κηδείας άνευ διακρίσεως και αιτίας και προς εξυπηρέτησής τους.

 

 Στο ίδιο άρθρο 7 παρ. 1 γ αναφέρεται ότι η κηδεία καταχωρείται στο Πλάνο Ημερησίων κηδειών το οποίο αναρτάται σε εμφανές σημείο και το Γραφείο Τελετών προσκομίζει απαραιτήτως τη ληξιαρχική πράξη θανάτου. Η ένστασή μας στο ότι η κηδεία έχει ήδη καταχωρηθεί με ηλεκτρονικό τρόπο, καθώς δεν υπάρχει αίτηση.

 

Στο ίδιο άρθρο 7 παρ. 1 περ. δ, αναφέρεται ότι αφού πληρωθεί το διπλότυπο είσπραξης των σχετικών τελών ή ρυθμιστεί τυχόν χρέος εκδίδεται το εσωτερικό έγγραφο της υπηρεσίας ταφολογίου.  Η ένστασή μας αναφέρεται ότι η εσωτερική διαδικασία κάθε εγγράφου ανήκει στην εκάστοτε υπηρεσία. Η ρύθμιση χρεών δεν μπορεί να ξεπερνά το συγκεκριμένο οικονομικό όριο που ορίζει ο Σύνδεσμος. Επίσης κάθε χρέος, και μάλιστα υπέρογκο, θα πρέπει να αιτιολογείται επαρκώς και να αναζητούνται ευθύνες.

 

Στο ίδιο άρθρο 7 παρ. 2, αναφέρεται ότι οι κηδείες πραγματοποιούνται σύμφωνα τις υποβαλλόμενες αιτήσεις στην ηλεκτρονική πύλη της εφαρμογής διαχείρισης αιτήσεων και ολοκληρώνονται με την έγκριση της αίτησης από την υπηρεσία. Ο διαθέσιμοι τάφοι εισέρχονται στο σύστημα μέχρι τις 9 οπότε το σύστημα ενημερώνεται με τα στοιχεία των τάφων που έχουν προκύψει από εκταφές της προηγούμενες ημέρας. Στις 11 εισέρχονται στο σύστημα  στοιχεία τάφων που έχουν προκύψει από τις αυθημερόν εκταφές και είναι διαθέσιμοι έως τις 2. Κατόπι μεταξύ 2 με 3 γίνονται οι διορθώσεις που μπορεί να προκύψουν ένεκα τυχόν ακυρώσεων ή από οποιαδήποτε άλλη αιτία και μπορούν να πραγματοποιηθούν νέες κρατήσεις. Μετά τις 3μμ δεν υπάρχει δυνατότητα καμίας παρέμβασης. 

Η ένστασή μας έγκειται στο ότι η καταχώρηση της εφαρμογής διαχείρισης κηδειών και όχι αιτήσεων γίνεται ηλεκτρονικά και είναι αυτονόητη η έγκρισή της.

Το ηλεκτρονικό σύστημα θα πρέπει, αφού υπάρχουν διαθέσιμοι τάφοι, να είναι όλες τις ώρες ανοιχτό, χωρίς περιορισμούς, για την εξυπηρέτηση κράτησης κηδείας των οικογενειών που έχουν απολέσει τους συγγενείς τους. Υποχρέωση του Συνδέσμου είναι η διαθεσιμότητα- ανάρτηση τάφων χωρίς όρους και περιορισμούς, γιατί αντιβαίνει στο Σύνταγμά μας.

 

Στο ίδιο άρθρο 7 παρ. 1 περ. 3, τα κριτήρια έγκρισης των αιτήσεων είναι με σειρά βαρύτητας α)δημότης ενός εκ των Δήμων μελών του Συνδέσμου, άλλως όπως προβλέπει ο Α.Ν. 582/1968 β)η ημερομηνία ληξιαρχικής πράξης θανάτου γ)ηλικία θανόντος από 0-30 έτη και από 30 και πάνω δ)η παραμονή του νεκρού εντός των ψυκτικών θαλάμων του Συνδέσμου στ)περιπτώσεις που δεν αναφέρονται παραπάνω και χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης, θα διαχειρίζονται κατόπιν εντολής της Διοίκησης του Συνδέσμου. Σημειώνεται ότι η Διοίκηση μέσω του Προέδρου του Δ.Σ., διατηρεί το δικαίωμα να εξετάζει τις αιτήσεις και να παρεμβαίνει στις κρατήσεις τάφων προς όφελος των πολιτών. Η ένστασή μας στο παρόν έγκειται στο ότι θίγεται η ισότητα και υπάρχει διάκριση, η οποία είναι παράνομη και καταχρηστική 4Σ, και 281 ΑΚ. Επισημαίνουμε για άλλη μία φορά ότι η παρέμβαση οποιουδήποτε είναι παράνομη, καταχρηστική και παραβιάζει την αρχή της ισότητας, της ελευθερίας και της δημοκρατίας. Άλλωστε η δημιουργία ηλεκτρονικού συστήματος υφίσταται για να μην υπάρχει οποιαδήποτε προσωπική  παρέμβαση. 

 

Στο ίδιο άρθρο 7 παρ. 1/ 4, αναφέρεται ότι σε περίπτωση ακύρωσης, τα γραφεία τελετών οφείλουν να ειδοποιούν άμεσα και έγκαιρα την υπηρεσία. Όταν διαπιστώνεται ότι από την συμπεριφορά γραφείου τελετών παραβιάζεται ο παρών Κανονισμός σε οποιοδήποτε σημείο, τότε ο Σύνδεσμος δια των οργάνων του, καλεί σε έγγραφες εξηγήσεις το γραφείο. Εν συνέχεια αποφασίζει ο Πρόεδρος για την μεταχείριση του εν λόγω γραφείου αλλιώς διαβιβάζει την υπόθεση στα όργανα του Συνδέσμου (Εκτελεστική Επιτροπή και Διοικητικό Συμβούλιο).

Η ένστασή μας έγκειται στο ότι ο λόγος ακύρωσης της κηδείας δεν αποτελεί παραβίαση του παρόντος κανονισμού καθώς η απόφαση της μη τέλεσης αφορά εντολή εκάστοτε οικογένειας.

 

Στο ίδιο άρθρο 7 παρ. 1/ ε, αναφέρεται ότι σε περίπτωση που τελείται κατ επανάληψη παράβαση του παρόντος Κανονισμού, δηλαδή για νέα πράξη, πέρα της καθ υποτροπής τελεσθείσας, δύναται να απαγορευτεί αορίστως η πρόσβαση στο ηλεκτρονικό βιβλίο Καταχώρισης αιτήσεων Κηδειών και απαγόρευση εισόδου στο κοιμητήριο για διενέργεια κηδειών. Η ένστασή μας έγκειται ότι        δεν δύναται να απαγορευτεί αορίστως η πρόσβαση στο ηλεκτρονικό βιβλίο,  αλλά θα πρέπει να αναφέρεται ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία, σύμφωνα με το άρθρο 93 παρ. 4 του Συντάγματος.

 

Στο άρθρο 8 παρ. 1 αναφέρεται ότι οι ψυκτικοί θάλαμοι του Κοιμητηρίου εξυπηρετούν

κατ’ αρχήν ταφές που αφορούν θανάτους που έχουν συμβεί στην χωρική αρμοδιότητα των Δήμων-μελών που συγκροτούν το Σύνδεσμο και, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα, θανάτους εκτός χωρικής αρμοδιότητας του Συνδέσμου.

&  στο άρθρο 8 παρ.2. Απαγορεύεται ρητά η εισαγωγή σορού χαρακτηρισμένου ως αζήτητου στον ψυκτικό θάλαμο αν () δεν έχει προσκομισθεί πρώτα η απαραίτητη εισαγγελική εντολή, και αν πρόκειται για αζήτητο εκτός των Δήμων που συγκροτούν το Σύνδεσμο, θα συνοδεύεται απαραιτήτως και από έγγραφη αιτιολογημένη άρνηση του Κοιμητηρίου του Δήμου που βρέθηκε, καθώς και των Κοιμητηρίων των Δήμων που διέσχισε κατά την μεταφορά του έως το Κοιμητήριο, και (β) δεν έχει γίνει καταχώρηση στο Βιβλίο Καταχώρησης Κηδειών σύμφωνα με το άρθρο 7  1  του παρόντος Κανονισμού. Η παραμονή σορών χαρακτηρισμένων ως αζήτητων γίνεται επίσης βάσει του ανωτέρω εδαφίου.

 Η ένστασή μας ασκείται γιατί οι ψυκτικοί θάλαμοι εξυπηρετούν  άπαντες. Δηλαδή όλους τους θανόντες, ανεξαρτήτως φύλου, εθνικότητας, σύμφωνα με τον αναγκαστικό νόμο 582/1968 άρθρο 6.

 

Στο ίδιο άρθρο 8 παρ.6 το Γραφείο Τελετών δεν φέρει ευθύνη για τα τέλη. Σύμφωνα με ΑΠ 35535/14-12-2011 παρ. 2 τα τέλη βαρύνουν κατ αποκλειστικότητα τους συγγενείς των νεκρών. Και σύμφωνα με το άρθρο 78 νόμος 4483/2017 κάλυψη δαπανών ταφής θανόντων και ανακομιδής οστών οικονομικά αδύναμων προσώπων από τους Δήμους ή  σε περίπτωση μη ύπαρξης σχετικών πιστώσεων του Δήμου,από την περιφέρεια εντός των διοικητικών ορίων των οποίων πραγματοποιείται η ταφη ή η ανακομιδή.

 

Στο ίδιο άρθρο 8 παρ. 11 αναφέρεται ότι δύνανται να παραχωρούνται για μικρή χρονική διάρκεια ειδικά διαμορφωμένοι χώροι στον προθάλαμο για την προετοιμασία και τον στολισμό της σορού, για την χρήση των οποίων θα καταβάλλεται τέλος καθαριότητας ανά σορό, το ύψος του οποίου καθορίζεται στην σχετική περί τελών και δικαιωμάτων απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, η οποία αναπροσαρμόζεται σε ετήσια βάση.

 Η ένστασή μας έγκειται στο γεγονός ότι δεν αναφέρεται στο συγκεκριμένο εδάφιο ποιος καταβάλλει το τέλος. Γιατί το τέλος  το καταβάλλει ο ενδιαφερόμενος (οικογένεια που πληρώνει τα δικαιώματα ταφής και παραμονής για 3 έτη βάσει ΥΠΕΣ 35535/14-12-2011) και όχι το Γραφείο Τελετών.

 

Στο άρθρο 9 παρ. 4 αναφέρεται ότι για διαφύλαξη της δημόσιας υγείας και όταν προβλέπεται από νόμο ή απόφαση του Προέδρου, θα απαγορεύεται η αποκάλυψη της Σωρού, καθόλη τη διάρκεια της παραμονής της στο Κοιμητήριο.

Η ένστασή μας έγκειται στο ότι η αποκάλυψη της σορού  προβλέπεται από το Προεδρικό Διάταγμα για τα λοιμώδη νοσήματα των οδηγιών του ΕΟΔΥ και του Υπουργείου Υγείας, και δεν εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια κανενός.

 

Στο άρθρο 11 παρ. 5 αναφέρεται ότι τα μνημόσυνα τελούνται από το Σύνδεσμο.

Η ένστασή μας αναφέρεται ότι ο σύνδεσμος δεν τελεί μνημόσυνα. Τα μνημόσυνα τελούνται στους ιερούς μη ενοριακούς ναούς του συνδέσμου. Επομένως να διαγραφεί η λέξη σύνδεσμος.

 

Στο άρθρο 26 παρ. 1 αναφέρεται ότι το ισόποσο Ετήσιο Ειδικό Τέλος Εισόδου, το οποίο προβλέπεται στον Κανονισμό Λειτουργίας του Κοιμητηρίου, και σε περίπτωση υποτροπής θα επιβάλλεται διπλάσιο τέλος.

Η ένστασή μας έγκειται ότι το ετήσιο ειδικό τέλος εισόδου δεν μπορεί να υφίσταται, καθώς βάσει της ΥΠΕΣ 35535/2011, όλα τα τέλη που αφορούν παροχές προς το νεκρό επιβαρύνουν αποκλειστικά και μόνο τους συγγενείς του θανόντα, και πολλές επιχειρήσεις έχουν πληρώσει ΕΦΑΠΑΞ τη διαδικασία μητρώου, ως οριζόταν στον προηγούμενο κανονισμό.

 

Στο άρθρο 29 στην παρ. 4, η οφειλή για την πάσης φύσης χρήση των εγκαταστάσεων και υπηρεσιών εντός του Κοιμητηρίου βαρύνει τον εκάστοτε επαγγελματία, ενώ βάσει του παραπάνω εγγράφου ΥΠΕΣ 35535/2011 όλα τα τέλη αφορούν αποκλειστικά τις οικογένειες των θανόντων.

 

Στο ίδιο άρθρο 29 παρ. 5, αναφέρεται ότι οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο παρέχει τις υπηρεσίες, υποχρεούται να αποδίδει στο Σύνδεσμο τα τέλη και τα δικαιώματα σύμφωνα με την ισχύουσα περί τελών και δικαιωμάτων απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, η οποία αναπροσαρμόζεται σε ετήσια βάση.

 Η ένστασή μας υποβάλλεται γιατί τα τέλη καταβάλλονται αποκλειστικά και μόνο από τις οικογένειες των θανόντων, σύμφωνα με την ΥΠΕΣ 35535/2011, και δεν μπορεί να υπάρχει οποιοδήποτε εργολαβικό ή επαγγελματικό τέλος.

 

Στο άρθρο 35α ο επαγγελματίας δεν μπορεί να καταβάλλει τέλος γιατί βάσει της ΥΠΕΣ 35535/2011, προαναφέραμε ότι τα τέλη καταβάλλονται μόνο από τις οικογένειες για τις παροχές του κοιμητηρίου προς τους νεκρούς τους.

Στο άρθρο 35 περί εγγραφής στο Μητρώο επαγγελματιών και εργοληπτών του Κοιμητηρίου, αναφέρεται ότι για τα γραφεία τελετών απαραίτητη είναι η προσκόμιση φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας.

Η ένστασή μας έγκειται στο ότι δεν είμαστε υποχρεωμένοι να υποβάλλουμε φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, γιατί όχι μόνο είναι προσωπικά δεδομένα αλλά και δεν επιτρέπεται να υποβάλλονται τα παραπάνω έγγραφα σε αναρμόδια όργανα.    

 

Επίσης βάσει της ΑΔΑ ΩΟ ΚΝΟΡΣΒ-Ο3Θ με αρ. πρωτ. 1938/11-6-2015 αποφασίζεται η κλήση όλων των ενδιαφερόμενων επαγγελματιών-εργολάβων κηδειών για πληρωμή παραβόλου 150 ευρώ εφάπαξ, το οποίο έχει ήδη καταβληθεί με τον προηγούμενο κανονισμό. Η διάταξη αυτή είναι παράνομη και καταχρηστική, κατά τα άρθρα 281 ΑΚ, και η ΥΠΕΣ 35535/2011.

Πολλά από τα στοιχεία μπορούν τα συλλογικά όργανα ή δημόσιες υπηρεσίες εφόσον ενταχθούν στο μητρώο της παρ. 5 του άρθρο 119 να έχουν πρόσβαση με δικαίωμα μόνο ανάγνωση(NΌΜΟΣ 4483/2017 άρθρο 116).

Ολες οι παραπάνω ενστάσεις μας υποβάλλονται για την καλύτερη άσκηση λειτουργήματός μας. Οποιοσδήποτε παράνομος και καταχρηστικός περιορισμός αυτού  προσκρούει στα άρθρα 5 και 25 του Συντάγματος, και επιφυλασσόμαστε στην άσκηση παντός νομίμου δικαιώματος μας.

   

ΠΕΙΡΑΙΑΣ 1 ΙΟΥΝΙΟΥ  2020

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ       Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ     Η ΠΛΗΡΕΞΟΥΣΙΑ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ

                    Γεώρ.Τσεσμελής                                 Αντ.Καλαφάτης                   Μαρία Σπυριδωνάκου